GEMİLERLE YAPILAN DÜZENLİ SEFERLER HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; gemilerle yapılan düzenli seferlere ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; kıyı tesislerimiz arasında, kıyı tesislerimiz ile yurtdışında bulunan kıyı tesisleri arasında ve içsularda araç ve/veya yolcu taşıyan gemilerle yapılan düzenli seferleri kapsar
(2) Turizm ve gezinti amacıyla yapılan seferler bu Yönetmelik kapsamı dışındadır.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 26/9/2011 tarihli ve 655 sayılı Ulaştırma ve Altyapı Alanına İlişkin Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 28 inci maddesi ile 10.07.2018 tarihli ve 1 numaralı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 478 ve 497 nci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakanlık: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nı,
b) Düzenli sefer: En az iki kıyı tesisi arasında ve belirli bir tarifeye bağlı olarak yapılan seferleri,
c) Düzenli Seferler Bilgi Sistemi (DSBS): Düzenli sefer yapacak gemiler için başvuru, belgelendirme, cezai işlemlerin işlendiği ve bildirimler gibi iş ve işlemlerin yürütüldüğü İdarece hazırlanmış sistemi,
ç) Hat izin belgesi: Kıyı tesisleri/yanaşma yerleri arasında ilan edilmiş sefer programına göre düzenli araç ve/veya yolcu taşımacılığı yapacak gemilere verilen izin belgesini,
d) Hat izni: Kıyı tesisleri/yanaşma yerleri arasında ilan edilmiş sefer programına göre düzenli araç ve/veya yolcu taşımacılığı yapacak gemilere verilen izni,
e) İçsular: Tabii ve suni göller, baraj gölleri, dalyan ve nehirleri,
f) İdare: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Denizcilik Genel Müdürlüğünü,
g) İlave hat: İlk kez veya yenileme amacıyla yapılan hat izin belgesi başvurusundaki ilk hat dışında yer alan ilave hat/hatları,
ğ) İlk hat: Bir gemi için talep edilen hatlardan ilkini,
h) İşletmeci: Hat izni almak için başvuran veya hat izni almak suretiyle taşımacılık faaliyetinde bulunan gerçek veya tüzel kişileri,
ı) Kabotaj hattı: Ülkemiz karasularında yer alan kıyı tesisleri arasında denizyolu ile yapılan taşımacılığı,
i) Kıyı tesisi: 18.02.2007 tarihli ve 26438 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan, “Kıyı Tesislerine İşletme İzni Verilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik”in 1 inci maddesinde belirtilen tesislerden; yolcu ve/veya araç taşımacılığı için faaliyetlerine izin verilen tesisleri,
j) Klaslı gemi: 18 Ocak 2017 tarihli ve 29952 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Gemiler İçin Yetkilendirilmiş Kuruluşlar Yönetmeliği çerçevesinde İdare tarafından yetkilendirilen klas kuruluşlarının birinden klas sertifikası almış gemiyi,
k) Sefer programı: Gemi veya gemilerin sefer planına göre düzenlenmiş programı,
l) UKOME: Büyükşehir Belediyelerinin bünyesinde bulunan Ulaşım Koordinasyon Merkezini
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Düzenli Seferlere İlişkin Usul ve Esaslar
Genel kurallar
MADDE 5- (1) İşletmeciler, kıyı tesisleri arasında ve içsularda düzenli sefer yapacak gemileri için İdareden hat izni almak zorundadırlar. İşletmecinin talebine göre gemilere tarifelerine uymaları şartıyla birden fazla hat için izin verilebilir.
(2) Bu Yönetmelik kapsamında, sefer yapan klaslı gemiler için en fazla üç yıl, diğer gemiler için en fazla 18 ay süreli hat izin belgesi düzenlenir.
(3) İşletmeciler, yolcu ve araç yoğunluğunun oluştuğu özel günlerde gemilerin kalktığı ve yanaştığı kıyı tesisi işleticilerinin uygun görüşü ile ek sefer yapabilir. Ancak gemilerin kalktığı ve yanaştığı kıyı tesisi işleticilerinden alınan ek sefere dair sefer tarih ve saatini belirten uygunluk görüşü seferden önce ilgili liman başkanlıklarına bildirilir.
(4) İşletmecilerin yaz ve kış tarifelerine geçiş tarihleri bölgesel iklim şartları dikkate alınarak İdare tarafından belirlenebilir.
(5) İşletmeciler, düzenli sefer yapan gemileri için Bakanlık tarafından kabul gören ve ilan edilmiş olan kulüp ve sigortacılardan hat izni süresince geçerli üçüncü şahıs mali sorumluluk sigortası yaptırmak zorundadırlar.
Aranan nitelikler
MADDE 6- (1) Hat izni almak için başvuran işletmecilerin aşağıda belirtilen niteliklere sahip olması gerekir:
a) Gerçek kişilerin;
1) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmaları.
2) Deniz Ticaret Odasına kayıtlı olmaları ve faaliyetleri arasında deniz taşımacılığının bulunması.
3) 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı beş yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine, anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine, milli savunmaya ve devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, terörün finansmanı, basit ve nitelikli zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan mal varlığı değerlerini aklama, hapis cezasının ertelendiği veya adli para cezasına çevrildiği hükümler hariç olmak üzere hürriyeti bağlayıcı cezaya mahkumiyeti gerektiren kaçakçılık veya vergi kaçakçılığı suçlarından mahkum olmamaları.
b) Tüzel kişilerin;
1) 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre kurulmuş şirketlerden olması.
2) Şirket ana sözleşmesinde deniz taşımacılığı faaliyetinin belirtilmiş olması.
3) Deniz Ticaret Odasına kayıtlı olması.
4) Yönetim kurulu üyeleri ile şirket sermayesinin %10’undan fazlasına sahip olanların affa uğramış olsalar dahi, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı beş yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine, anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine, milli savunmaya ve devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, terörün finansmanı, basit ve nitelikli zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan mal varlığı değerlerini aklama, hapis cezasının ertelendiği veya adli para cezasına çevrildiği hükümler hariç olmak üzere hürriyeti bağlayıcı cezaya mahkumiyeti gerektiren kaçakçılık veya vergi kaçakçılığı suçlarından mahkum olmamaları.
5) Bu maddenin 1. fıkrasının (b) bendinin 3 ve 4 üncü alt bentlerinde belirtilen hususlar; genel ve özel bütçeli idareler, il özel idareleri, belediyeler ve sermayesinin % 51’i veya daha fazlası bunlara ait olan kuruluşlar ile özelleştirme kapsam ve programına alınmış olup hisselerinin yarısından fazlası kamuya ait olan kuruluşlar için aranmaz.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Kıyı Tesislerimiz Arasında Düzenli Sefer Yapacaklara Dair Hükümler
Genel kurallar
MADDE 7- (1) Bu Yönetmelik kapsamındaki şehirlerarası taşımacılık yapılan hatlarda adil, sürdürülebilir bir rekabet ortamı sağlamakla sınırlı olmak üzere İdare tarafından taşıma tavan ücretleri Bakanlık Makamı onayıyla belirlenebilir.
(2) İşletmeci, hat izni almış olduğu geminin bakım ve onarımı da dâhil olmak üzere mücbir bir nedenle çalışamaması durumunda hat izni almış olduğu geminin yerine aynı seferi yürütebilecek nitelikte başka bir gemi çalıştırma talebiyle ilgili liman başkanlıklarına başvuruda bulunabilir. İlgili liman başkanlıkları tarafından ikame edilen geminin izinli olunan hatta çalışmasının seyir emniyeti ile can, mal, deniz ve çevre güvenliği açısından uygun bulunması, çalışması süresince geçerli üçüncü şahıs mali sorumluluk sigortasına sahip olması halinde İdareye bilgi vermek kaydıyla bir takvim yılı içerisinde en fazla dört aya kadar müsaade edilir.
(3) İşletmeci hat izni bulunan gemisini başka bir işletmeciye kiraladığını liman başkanlığına bildirmesi halinde mevcut hat izni, bitiş süresinin değişmemesi kaydıyla idare tarafından askıya alınır.
(4) Kendi seferlerini aksatmamak kaydıyla başka bir firmaya ait bir hatta hizmet alım yöntemiyle çalıştırılacak gemiler için ilgili liman başkanlığından izin alınır. Hizmet alım sözleşmesinin ilgili liman başkanlığına ibrazı ve ilgili liman başkanlığının seyir emniyeti ile can, mal, deniz ve çevre güvenliği açısından uygun görmesi halinde gemilerin çalışmasına; çalışılacak hattın hizmet alan firma tarafından izinli olan hatlardan biri olması ve tek bir liman başkanlığı idari sınırı içerisinde olması şartlarıyla müsaade edilir.
(5) İşletmeciler, aynı büyükşehir belediye sınırları içinde olan hatta yolcu taşımacılığı yapacak olan gemileri ile aynı veya farklı şehirler arasında araç taşımacılığı yapacak olan gemileri için ilgili büyükşehir belediyesinden UKOME kararı, uygunluk görüşü yazısı veya ruhsat belgesi almak zorundadır
(6) İşletmeciler, farklı şehirler arasında yolcu taşımacılığı yapan gemileri için aynı büyükşehir belediyesi sınırları içinde birden fazla kıyı tesisine uğrasalar dahi UKOME kararı, uygunluk görüş yazısı veya ruhsat belgesi almak zorunda değildir.
(7) İdare; diğer taşıma türlerindeki kapasiteleri, rekabet şartlarını da değerlendirerek kamu yararının gözetilmesi, atıl kapasite oluşumunun ve kaynak israfının önlenmesi veya benzeri nedenlerle hat izinlerini ve gemi kapasitelerini sınırlandırabilir.
(8) Kiralık olarak işletilen geminin satın alınması durumunda mevcut hat izni belgesi belge bitiş tarihine kadar geçerlidir.
(9) Kabotaj hattında sefer yapacak donatanların/işletmecilerin ve gemilerin durumlarının 19/4/1926 tarihli ve 815 sayılı Türkiye Sahillerinde Nakliyatı Bahriye (Kabotaj) ve Limanlarla Kara Suları Dahilinde İcrayı San'at ve Ticaret Hakkında Kanun hükümlerine uygun olmalıdır.
(10) Kıyı tesislerimiz arasında düzenli sefer yapacak gemiler Milli Gemi Siciline veya Türk Uluslararası Gemi Siciline kayıtlı olmak zorundadırlar.
Başvuru ve değerlendirme
MADDE 8- (1) Düzenli sefer yapacak işletmeciler, hat izin belgesi almak için DSBS’ den online olarak başvuru yapacaktır.
(2) Düzenli sefer yapacak işletmeciler DSBS’ yi kullanabilmek için Ek-2’deki taahhütname ve ekleriyle kullanıcı kodu ve şifre talep edeceklerdir.
(3) Hat izni başvurusu sırasında istenecek belgeler;
a) Sigorta poliçesi
b) Sigorta poliçesini düzenleyen firma tarafından verilen sigorta taahhütnamesi (Ek-3)
c) Gemi kiralık ise kira sözleşmesi veya yetkilendirme yazısı
ç) Kıyı tesisi işletme izni/kıyı tesisi geçici işletme izni/kıyı tesisi faaliyet izni/ kıyı tesisi kullanım izinlerinden birinin ibrazı
d) Kıyı tesisi işleticisi görüş yazısı (Ek-4)
e) Büyükşehir Belediyesi izni ve/veya UKOME kararı/Uygunluk görüş yazısı
f) Sefer planı
(4) İdare, hat izinlerinde;
a) İlgili liman başkanlıkları tarafından düzenlenen, kıyı tesislerinin niteliklerinin, gemilerin kıyı tesisine ve münhasıran düzenli sefer taşımacılığına uygunluk raporunu,
b) Daha önceki hat izin süresi içerisinde İdare tarafından düzenlenen cezai müeyyideleri,
c) Hat izni kapsamında çalışacak geminin sicilinde seferden men, kaçakçılık, yasadışı göç, kayıp, çalıntı ile adli ve/veya idari sınırlayıcı bir kaydın olup olmadığı,
ç) Hat izin belgesi talep edilen gemilerin yanaşacağı kıyı tesisi işletme izni/kıyı tesisi geçici işletme izni/kıyı tesisi faaliyet izni/ kıyı tesisi kullanım izinlerinden birini dikkate alarak değerlendirme yapar.
(5) Yönetmeliğe göre yeterliliği tespit edilen gemilere yıllık olarak her bir hat başına aşağıda yer alan tablodaki ücretler uygulanır. Bu bedeller, her takvim yılı başında geçerli olmak üzere o yıl için 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında artırılır.
Klaslı Gemiler |
Klassız Gemiler |
||
Araç/Yolcu-Araç |
Yolcu |
Araç/Yolcu-Araç |
Yolcu |
2000 TL |
400 TL |
5000 TL |
1000 TL |
(6) Hat izni belgelendirme bedelleri aylık süreler yıla tamamlanarak hesaplanır.
(7) İlave hatlarda her bir hat için izin bedelinin yarısı alınır. İlave hat izni belgelendirme bedeli hat izin süresine göre tahsil edilir.
(8) Tehlikeli yükleri taşıyan araçların yönetmelik kapsamında hat izni alan gemilerle taşınmasında ayrıca Tehlikeli Yüklerin Denizyoluyla Taşınması ve Yükleme Emniyeti Hakkında Yönetmelik ile Limanlar Yönetmeliğinin hükümlerine ve Liman Başkanlığınca istenen ilave tedbirlere göre değerlendirme yapılır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İçsularda Düzenli Sefer Yapacaklara Dair Hükümler
Genel kurallar
MADDE 9- (1) İçsularda düzenli sefer yapacak gemiler Milli Gemi Siciline kayıtlı olmak zorundadırlar.
Aranan nitelikler
MADDE 10- (1) İçsularda düzenli sefer yapacak işletmecilerin 6 ncı maddenin 1 inci fıkrasında belirtilen Deniz Ticaret Odası yerine Ticaret Odasına kayıtlı olması yeterlidir.
(2) Kabotaj hattında sefer yapacak donatanların/işletmecilerin ve gemilerin durumlarının 19/4/1926 tarihli ve 815 sayılı Türkiye Sahillerinde Nakliyatı Bahriye (Kabotaj) ve Limanlarla Kara Suları Dahilinde İcrayı San'at ve Ticaret Hakkında Kanun hükümlerine uygun olmalıdır.
Başvuru ve değerlendirme
MADDE 11- (1) İçsularda düzenli sefer yapacak işletmeciler tarafından hat izin belgesi almak için Ek-5’teki başvuru dilekçesi ve istenen belgelerle birlikte İdareye başvuru yapılacaktır.
(2) İçsularda yanaşma yerlerine ilişkin rapor, limanlardan sorumlu Mülki İdare Amirinin başkanlığında, Belediye Başkanlığı, Emniyet Müdürlüğü, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü, Tarım ve Orman İl Müdürlüğü ve Mülki İdare Amirinin gerekli göreceği diğer kurum temsilcilerinin katılımı ile toplanacak komisyon tarafında hazırlanır. Komisyonun sekretarya işlemlerini Liman Başkanlığı yürütür.
(3) Hat izni başvurusu sırasında istenecek belgeler;
a) Sigorta poliçesi
b) Sigorta poliçesini düzenleyen firma tarafından verilen sigorta taahhütnamesi (Ek-3)
c) Gemi kiralık ise kira sözleşmesi veya yetkilendirme yazısı
ç) Komisyon raporu Ek-6’da belirtilmektedir.
d) Sefer planı
(4) İdare, hat izinlerinde;
a) İlgili liman başkanlıkları tarafından hazırlanan gemilerin taşımacılığa uygunluk raporunu,
b) Daha önceki hat izin süresi içerisinde İdare tarafından düzenlenen cezai müeyyidelerini,
c) Hat izni kapsamında çalışacak geminin sicilinde seferden men, kaçakçılık, yasadışı göç, kayıp, çalıntı ile adli ve/veya idari sınırlayıcı bir kaydın olup olmadığını,
ç) Komisyon tarafından düzenlenecek yanaşma yerine ilişkin raporu
dikkate alarak değerlendirme yapar.
(5) Yönetmeliğe göre yeterliliği tespit edilen gemilere yıllık olarak her bir hat başına aşağıda yer alan tablodaki ücretler uygulanır. Bu bedeller, her takvim yılı başında geçerli olmak üzere o yıl için 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında artırılır.
Klaslı Gemiler |
Klassız Gemiler |
||
Araç/Yolcu-Araç |
Yolcu |
Araç/Yolcu-Araç |
Yolcu |
200 TL |
100 TL |
400 TL |
200 TL |
(6) Hat izni belgelendirme bedelleri aylık süreler yıla tamamlanarak hesaplanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Kıyı Tesislerimiz İle Yabancı Ülke Kıyı Tesisleri Arasında Düzenli Sefer Yapacaklara Dair Hükümler
Genel kurallar
Madde 12- (1) Kıyı tesislerimiz ile yabancı ülke kıyı tesisleri arasında düzenli sefer yapacak yabancı işletmeciler kendi adlarına işlem yapmak üzere İdare tarafından yetkilendirilmiş bir acente atayacaklardır. Yetkili acente işletmeci ile birlikte Yönetmelikte belirlenen hususlarda müteselsilen sorumludur.
Aranan nitelikler
MADDE 13- (1) Kıyı tesislerimiz ile yabancı ülke kıyı tesisleri arasında düzenli sefer yapacak yabancı işletmeciler, Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin 1 inci fıkrasında belirtilen hükümlere tabi değildir.
Başvuru ve değerlendirme
MADDE 14- (1) Kıyı tesislerimiz ile yabancı ülke kıyı tesisleri arasında düzenli sefer yapacak işletmeciler tarafından hat izin belgesi almak için Ek-7’deki başvuru dilekçesi ve istenen belgelerle birlikte İdareye başvuru yapılacaktır.
(2) Hat izni başvurusu sırasında istenecek belgeler;
a) Sigorta poliçesi
b) Sigorta poliçesini düzenleyen firma tarafından verilen sigorta taahhütnamesi (Ek-3)
c) Gemi Sicil Tasdiknamesi
ç) Uluslararası Emniyet Sertifikası/Sertifikaları
d) Gemi kiralık ise kira sözleşmesi veya yetkilendirme yazısı
e) Yabancı ülke kıyı tesisleri hariç olmak üzere, kıyı tesisi işletme izni/kıyı tesisi geçici işletme izni/kıyı tesisi faaliyet izni/kıyı tesisi kullanım izinlerinden birinin ibrazı
f) Hat izni kapsamında çalışacak gemilerin yanaşacağı ülkemiz kıyı tesisi işleticisi görüş
yazısı (Ek-4)
g) Sefer planı
ğ) İşletmeci yabancı ise acente yetkilendirme yazısı (Ek-8)
h) Yabancı işletmecilere ait ve ilgili Türk Konsolosluğunca veya Lahey Devletler Özel Hukuku Konferansı çerçevesinde hazırlanan Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesi hükümlerine göre tasdik edilmiş Faaliyet Belgesi,
(3) İdare, hat izinlerinde;
a) İlgili liman başkanlıkları tarafından hazırlanan ülkemiz kıyı tesislerinin ve gemilerin taşımacılığa uygunluk raporunu (Ek-9)
b) Daha önceki hat izin süresi içerisinde İdare tarafından düzenlenen cezai müeyyidelerini,
c) Hat izni kapsamında çalışacak geminin sicilinde seferden men, kaçakçılık, yasadışı göç, kayıp, çalıntı ile adli ve/veya idari sınırlayıcı bir kaydın olup olmadığını,
ç) Yabancı ülke kıyı tesisleri hariç olmak üzere, kıyı tesisi işletme izni/kıyı tesisi geçici işletme izni/kıyı tesisi faaliyet izni/kıyı tesisi kullanım izinlerinden birini
dikkate alarak değerlendirme yapar.
(4) Kıyı tesislerimiz ile yabancı ülke kıyı tesisleri arasında yapılacak seferlerde hat izin belgesi ücreti alınmaz.
(5) Tehlikeli yükleri taşıyan araçların yönetmelik kapsamında hat izni alan gemilerle taşınmasında ayrıca Tehlikeli Yüklerin Denizyoluyla Taşınması ve Yükleme Emniyeti Hakkında Yönetmelik ile Limanlar Yönetmeliğinin hükümlerine ve Liman Başkanlığınca istenen ilave tedbirlere göre değerlendirme yapılır.
ALTINCI BÖLÜM
Sorumluluklar, Yasaklar, Denetim
Sorumluluklar
MADDE 15- (1) İşletmecilerin sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir:
a) İdareye ibraz edilen sefer programına uymak.
b) Mücbir sebeplerle sefer programında meydana gelecek değişiklikleri ilgili liman başkanlıklarına ve hizmetten faydalananlara sefer saatinden önce bildirmek. Ayrıca seferlerin ilan edildiği tüm iletişim araçlarında ve DSBS’ de yayımlamak.
c) Mücbir sebepler dışında sefer programında meydana gelecek değişikleri ilgili liman başkanlıklarına ve hizmetten faydalananlara en az bir hafta öncesinden bildirmek. Ayrıca seferlerin ilan edildiği tüm iletişim araçlarında ve DSBS’ de yayımlamak.
ç) İşletmeci ve/veya işletmeci unvan değişikliğini ve gemi ismi değişikliğini İdareye bildirmek.
d) İdare tarafından belirlenen hatlarda, taşınan araçlara ait plaka ve yolculara ilişkin (araç içindeki yolcular da dâhil olmak üzere) T.C. kimlik numaraları, adı, soyadı, yabancı uyruklular için pasaport numarası veya varsa yabancı kimlik numarası, varsa engel durumları ve gemi personeline ilişkin bilgileri sefer başlangıcından en geç 30 dakika sonraya kadar İdarenin belirlediği usul ve esaslara göre İdareye bildirmek.
e) Düzenli hatlarda taşınan araç ve araç içi yük miktarına ilişkin verileri İdarenin belirlediği usul ve esaslara göre doğru ve zamanında idareye bildirmek.
f) Denizyolundan başka ulaşım imkânı olmayan yerler için İdare tarafından alınacak kararlara uymak.
g) Süresi biten veya geçerliliğini yitiren sigorta poliçesini yenilemek ve ibraz etmek.
ğ) Ulusal ve taraf olduğumuz uluslararası mevzuat hükümleri ile ilgili diğer mevzuata uymak.
h) Gemilerde yolcu ve araçların yükleme, boşaltma ve seyir süresince durumlarını görüntülü olarak kaydeden kamera sistemlerini kurmak ve bahse konu kayıtları en az bir ay süreyle saklamak.
ı) DSBS’ de yer alan iletişim bilgilerini güncel tutmak.
i) İzinli olduğu hatlara ilişkin sefer programları, taşıma ücretleri, iletişim adresleri ve çağrı merkezi numaraları gibi bilgilerin yer aldığı web sitesi kurmak ve güncel tutmak.
j) Taşımacılık faaliyetini sonlandırmadan en az 15 gün önce İdareye bildirmek.
k) Şehirlerarası taşımacılık faaliyetinde bulunan işletmecilerce, on-line bilet satış sistemi kurmak ve bilet kotası uygulamadan bilet satış hizmeti vermek.
l) Yolcu taşımacılığı faaliyetinde bulunan işletmecilerce, yolcu salonlarında geminin emniyet sistemine uygun videolarla bilgilendirme yapmak.
m) Yetkili acente değişimini bildirmek ve güncel bilgileri içeren yeni yetki yazısını göndermek.
(2) Kıyı tesisi işleticisi, hat iznine sahip geminin seferi ve yük ile ilgili bir uygunsuzluk tespit etmesi durumunda uygunsuzluğu tutanak ile tespit ederek ilgili liman başkanlığına yazılı olarak bildirir.
Yasaklar
MADDE 16- (1) İşletmecilerin uymak zorunda oldukları yasaklar şunlardır:
a) Sefer programları aksatılarak başka hatlarda sefer yapılamaz.
b) Sefer planında değişiklik yapılmadan mücbir sebepler dışında seferlere ara verilemez.
c) Yanıltıcı tanıtım ve reklam yapılamaz.
ç) Geminin kapasitesinden fazla yolcu/araç bileti satılamaz.
d) Hat izni olmayan veya askıya alınan hatlarda düzenli sefer yapılamaz.
Denetim
MADDE 17- (1) İdare, hat izni verilen işletmeler ve gemilerde her zaman denetim yapar veya yaptırır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Para Cezası, İznin Askıya Alınması, İzin İptali, Yeniden Başvuru ve Belgenin Yenilenmesi
Para cezası, iznin askıya alınması
MADDE 18- (1) Bu Yönetmelik kapsamında hat izni olmadan düzenli sefer yapan gemiler ile İdareden izin almış ancak 15 inci ve 16 ncı maddelerde yer alan sorumluluk ve yasaklara uymayan gemi işletmecilerine Ek-1’deki tabloda belirtilen cezalar uygulanır. Ek-1’deki tabloda belirtilen para cezaları genel bütçeye gelir kaydedilmek üzere, ilgili liman başkanlığı tarafından idari para cezası karar tutanağı düzenlemek suretiyle uygulanır.
(2) Hat iznine sahip gemiye ait sigorta poliçesinin yenilenmemesi halinde geminin hat izni askıya alınır. Bu nedenle askıya alınan hat izninin askıdan çıkarılması için sigorta poliçesinin yenilenerek İdareye veya hat izin belgesinde belirtilen kıyı tesislerinin bağlı olduğu liman başkanlıklarından herhangi birine başvuruda bulunulması gerekmektedir.
(3) Hat izni düzenlenmesine esas belgelerin geçerliliğini kaybetmeleri veya iptal edilmeleri halinde hat izni askıya alınır.
(4) İşleticinin bu Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin 1 inci fıkrasının a bendinin 3 üncü alt bendi ile b bendinin 4 üncü alt bendinde belirtilen suçlara karışması halinde hat izni askıya alınır.
(5) Ek-1 tabloda yer alan uygunsuzlukların aynı yıl içerisinde 3 üncü kez tekrarı halinde hat izni 3 ay süreyle askıya alınır.
(6) Bu maddede yer alan cezalardaki ücretler, her takvim yılı başında geçerli olmak üzere o yıl için 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında artırılır.
(7) Uyarma cezası liman başkanlığı tarafından ilgili firmaya tebliğ edilir.
(8) 655 sayılı KHK İdari Para Cezası Karar Tutanağı ve tebligat usulleri ve idari yaptırımların uygulanmasına ilişkin diğer hususlarda 30/3/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunu hükümleri uygulanır.
İzin iptali ve yeniden başvuru
MADDE 19- (1) Gemilere verilen hat izinleri aşağıdaki hâllerde iptal edilir:
a) 18 inci maddenin 2 nci fıkrası kapsamında hat izni askıya alınan gemilerin 15 gün içerisinde sigorta poliçelerinin yenilenmemesi halinde hat izni iptal edilir.
b) Hat izni düzenlenmesine esas belgelerin geçerliliğini kaybetmesi veya iptal edilmeleri sebebiyle hat izni askıya alınan gemilerin hat izni, söz konusu eksikliklerin 3 ay içerisinde giderilmemesi halinde iptal edilir.
c) Kıyı tesislerimiz ile yabancı ülke kıyı tesisleri arasında düzenli sefer yapacak yabancı işletmecilere ait gemiler hariç olmak üzere, geminin kabotaj hakkını yitirmesi sebebiyle hat izni iptal edilir.
ç) İşletmecinin talep etmesi hâlinde geminin hat izni iptal edilir.
d) Hat izni iptali sonrasında talep halinde uygunsuzluğun giderilmesi şartıyla ilk defa hat izni başvurusunda istenilen belgeler ile başvuru yapılır.
Hat izin belgesinin yenilenmesi
MADDE 20- (1) Hat izin belgesinin;
a) İzin süresinin bitmesi,
b) İşletmecisinin veya firma unvanının değişmesi,
c) Gemi isminin değişmesi,
ç) İlave hat talep edilmesi,
durumlarında yenilenmesi gerekir.
(2) İşletmeci izin süresi bitecek olan hat izninin yenilenmesi için mevcut hat izni süresinin bitimine bir ay kala başvuruda bulunur.
(3) Firma unvanının değişmesi hâlinde İdare hat izninin tekrar düzenlenmesi için iki aya kadar süre tanıyabilir.
(4) İşletmecinin veya firma unvanının değişmemesi şartıyla hat izin belgesine sahip geminin isminin değişmesi durumunda, geminin yeni ismine uygun hat izin belgesi bedel alınmaksızın güncellenir.
(5) İlave hat izni mevcut hat izni süresi bitimine kadar verilir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Geçici ve Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 21- (1) 25.11.2010 tarihli ve 27766 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Deniz Yolu İle Yapılacak Düzenli Seferlere Dair Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.
Mevcut izinler ve geçiş hükümleri
GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce hat izni alan işletmecilerin hat izinleri, hat izinlerinin süresinin bitim tarihine kadar geçerlidir.
GEÇİCİ MADDE 2- İşletmeci Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (i) bendinde belirtilen web sitesini, (k) bendinde belirtilen on-line bilet satış sistemini ve (l) bendinde belirtilen yolcu salonlarında geminin emniyet sistemine uygun videolarla bilgilendirme yapmak üzere gerekli donanımı Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç dört ay içerisinde kurmak zorundadır.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 22- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ulusal ve taraf olduğumuz uluslararası mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 23- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 24- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yürütür.
Ek-1
UYGULANACAK CEZALAR (Uyarma, Para cezası (TL), Askıya alma, İznin iptali) |
İlk Uygunsuzluk durumunda |
Aynı takvim yılında uygunsuzluğun 1.tekrarı |
Aynı takvim yılında uygunsuzluğun 2.tekrarı |
|
1 |
Yönetmeliğin 5 inci maddesinin 3 üncü fıkrasında yer alan yolcu ve araç yoğunluğunun oluştuğu özel günlerde işletmeci kalktığı ve yanaştığı liman/iskele işleticilerinin uygun görüşü olmadan ve/veya Liman Başkanlıklarına bilgi verilmeden ek sefer yapması. |
10.000 TL |
20.000 TL |
30.000 TL |
2 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (a) bendinde yer alan İdareye ibraz edilen sefer programına uymamak. |
Uyarma |
Grostonx30 TL |
Grostonx40 TL |
3 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (b) bendinde yer alan mücbir sebeplerle sefer programında meydana gelecek değişiklikleri ilgili liman başkanlıklarına ve hizmetten faydalananlara sefer saatinden önce bildirmemek. Ayrıca seferlerin ilan edildiği tüm iletişim araçlarında ve DSBS’ de yayımlamamak. |
Uyarma |
Grostonx30 TL |
Grostonx40 TL |
4 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (c) bendinde yer alan mücbir sebepler dışında sefer programında meydana gelecek değişikleri ilgili liman başkanlıklarına ve hizmetten faydalananlara en az bir hafta öncesinden bildirmemek. Ayrıca seferlerin ilan edildiği tüm iletişim araçlarında ve DSBS’ de yayımlamamak. |
Uyarma |
Grostonx30 TL |
Grostonx40 TL |
5 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (ç) bendinde yer alan İşletmecinin ve/veya işletmeci unvan değişikliğini ve gemi ismi değişikliğini İdareye bildirmeden düzenli seferlere devam etmek. |
5.000 TL |
10.000 TL |
15.000 TL |
6 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (d) bendinde yer alan taşınan araç, yük ve yolculara ilişkin detaylı verileri İdarenin belirlediği usul ve esaslara göre bildirmemek. |
Uyarma |
Hat başına 1.000 TL |
Hat başına 2.000 TL |
7 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (e) bendinde yer alan taşınan araç ve araç içi yük miktarına ilişkin verileri İdarenin belirlediği usul ve esaslara göre bildirmemek. |
Uyarma |
Hat başına 5.000 TL |
Hat başına 10.000 TL |
8 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (f) bendinde yer alan denizyolundan başka ulaşım imkânı olmayan yerler için İdare tarafından alınacak kararlara uymamak. |
Uyarma |
5.000TL
|
10.000 TL |
9 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (g) bendinde yer alan süresi biten ve geçerliliğini yitiren sigorta poliçesini yenilememek ve ibraz etmemek. |
Hat izni askıya alınır. |
Hat İzni İptali (15 gün içerisinde poliçenin yenilenmemesi) |
- |
10 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (ğ) bendinde yer alan ulusal ve taraf olduğumuz uluslararası mevzuat hükümleri ile ilgili diğer mevzuata uymamak. |
Uyarma |
Grostonx30 TL |
Grostonx40 TL |
11 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (h) bendinde yer alan gemilerde yolcu ve araçların yükleme, boşaltma ve seyir süresince durumlarını görüntülü olarak kaydeden kamera sistemlerini kurmamak bahse konu kayıtları en az bir ay süreyle saklamamak. |
Uyarma |
Grostonx30 TL |
Grostonx40 TL |
12 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (ı) bendinde yer alan işletmecinin DSBS’ de yer alan iletişim bilgilerini güncel tutmaması. |
Uyarma |
2.000 TL |
4.000 TL |
13 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (i) bendinde yer alan işletmeci, izinli olduğu hatlara ilişkin sefer programları, taşıma ücretleri, iletişim adresleri ve çağrı merkezi numaraları gibi bilgilerin yer aldığı web sitesi kurmaması ve/veya güncel tutmaması. |
Uyarma |
5.000 TL |
10.000 TL |
14 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (j) bendinde yer alan işletmecinin taşımacılık faaliyetini sonlandırmadan en az 15 gün önce İdareye bildirmemesi. |
10.000 TL |
|
|
15 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (k) bendinde yer alan şehirlerarası taşımacılık faaliyetinde bulunan işletmecilerin on-line bilet satış sistemi kurmaması. |
Uyarma |
10.000 TL |
20.000 TL |
16 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (l) bendinde yer alan şehirlerarası taşımacılık faaliyetinde bulunan işletmecilerin gemilerinde, yolcu salonlarında geminin emniyet sistemine uygun videolarla bilgilendirme yapmaması. |
Uyarma |
2.000 TL |
4.000 TL |
17 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (m) bendinde yer alan yetkili acente değişimini bildirmemesi ve güncel bilgileri içeren yeni yetki yazısını göndermemesi. |
Uyarma |
2.000 TL |
4.000 TL |
18 |
Yönetmeliğin 15 inci maddesinin 2 nci fıkrasında yer alan kıyı tesisi işleticisi tarafından hat iznine sahip gemilerin seferi ile ilgili tespit edilen uygunsuzlukları bildirmemek. |
5.000 TL |
10.000 TL |
15.000 TL |
19 |
Yönetmeliğin 16 ncı maddesinin 1 inci fıkrasının (c) bendinde yer alan yanıltıcı tanıtım ve reklam yapılması, |
Uyarma |
2.000 TL |
4.000 TL |
20 |
Yönetmeliğin 16 ncı maddesinin 1 inci fıkrasının (ç) bendinde yer alan işletmecinin geminin kapasitesinden fazla yolcu/araç bileti satması. |
10.000 TL |
20.000 TL |
30.000 TL |
21 |
Yönetmeliğin 16 ncı maddesinin 1 inci fıkrasının (d) bendinde yer alan hat izni olmayan veya askıya alınan hatlarda düzenli sefer yapılması. |
Grostonx30 TL |
Grostonx40 TL |
Grostonx50 TL |
AÇIKLAMALAR
1- Yukarıda belirtilen uygunsuzluklara verilen idari para cezası üst sınır olan 250.000 TL'yi geçemez.
2- Cezaların değerlendirme süresi takvim yılı içerisinde geçerlidir. Yeni takvim yılına geçilmesi ile gerçekleşecek uygunsuzluk ilk uygunsuzluk olarak değerlendirilecektir.
3- Uygunsuzluklar birden fazla gemiyi kapsıyorsa yukarıdaki tablo her gemi için ayrı ayrı uygulanır.
EK-2
T.C. ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞINA (Denizcilik Genel Müdürlüğü) Emek Mah. Hakkı Turayliç Cad. No:5 06338 Çankaya/ANKARA
Gemilerle Yapılan Düzenli Seferler Hakkında Yönetmelik kapsamında taşımacılık faaliyetimizi engelleyecek yasal ve özel bir husus bulunmadığını, firma sahibi ve/veya yönetim kurulu üyelerinin anılan yönetmelikte belirtilen kısıtlayıcı adli sicil kaydının bulunmadığını, Düzenli Seferler Bilgi Sistemine giriş yaptığımız firmamıza ve işletmekte olduğumuz gemi yada gemilere ait bilgi ve belgelerin doğruluğunu, firmamız için anılan yönetmelikte aranan niteliklerin, düzenli sefer izni alınan gemi/gemilerimize ait bilgi ve belgelerin değişmesi durumunda değişiklikleri bildireceğimizi ve/veya düzenli sefer bilgi sisteminde değişiklikleri yapacağımızı, yapılan denetimlerde düzenli sefer izni alınması için düzenli sefer bilgi sistemine girilen bilgi ve belgelerin aslını ibraz edeceğimizi, aslına uygun olmayan bilgi ve/veya belge bulunması halinde düzenli sefer iznimizin iptalini ve yönetmelik kapsamında uygulanacak yaptırımları kabul edeceğimizi beyan ve taahhüt ederim/ederiz. Bu kapsamda firmamızın düzenli sefer başvurusunda bulunulabilmesi için düzenli sefer bilgi sistemine erişmek üzere e-devlet üzerinden yetkilendirilmesi hususunda gereğini arz ederim/ederiz. .... /.... / ........ Firma Yetkilisi Adı Soyadı İmza/Kaşe
|
|||
Firma Bilgileri |
|||
Ticaret Unvanı |
|
||
Firmanın Kısa Adı |
|
||
Firmanın MERSİS No’su |
|
||
Firmanın Vergi No’su |
|
||
Adresi |
|
||
Firma web adresi |
|
Tel No |
|
Kayıtlı Olduğu Deniz Ticaret Odasının |
|||
Adı |
|
||
Kayıt Tarihi |
|
||
Kayıt No |
|
||
Firma Yetkilisinin |
|||
Adı ve soyadı |
|
T.C. Kimlik No |
|
İş Tel |
|
Cep Tel |
|
E-Posta adresi |
|
||
Firma Çalışanlarının |
|||
Adı ve soyadı |
|
T.C. Kimlik No |
|
|
Cep Tel |
|
|
E-Posta adresi |
|
||
Adı ve soyadı |
|
T.C. Kimlik No |
|
İş Tel |
|
Cep Tel |
|
E-Posta adresi |
|
||
EK: 1) Firma yetkilisinin (Ticaret Sicili Gazetesinde yayımlanan temsile yetkili kişi) imza sirküleri aslı veya noter tasdikli örneği, |
Ek-3
ÖRNEK TAAHHÜTNAME
....../......./........
T.C. ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞINA
(Denizcilik Genel Müdürlüğü)
Sigorta Şirketimiz tarafından üçüncü şahıslara karşı mali sorumluluk sigortası yapılan .....................................................işletmesine ait........................................adlı geminin herhangi bir sebeple sigortasının iptali veya askıya alınması halinde kurumunuzu bilgilendireceğimizi taahhüt ederim/ederiz.
Adı
Soyadı
Unvan / Kaşe / İmza
Ek-4
ÖRNEK LİMAN İŞLETİCİSİ GÖRÜŞÜ
....../......./........
T.C. ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞINA
(…………………….. Liman Başkanlığı)
........................................................................................firması tarafından işletilmekte olan...............................................................................................adlı geminin işletmekte olduğumuz ....................................................... kıyı tesisini düzenli sefer kapsamında kullanması uygun görülmektedir.
Bilgilerinize arz ederim/ederiz.
Adı
Soyadı
Unvan / Kaşe / İmza
Ek-5
İÇSULARDA DÜZENLİ SEFER YAPACAKLAR İÇİN ÖRNEK BAŞVURU DİLEKÇESİ
T.C.
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞINA
(Denizcilik Genel Müdürlüğü)
Emek Mah. Hakkı Turayliç Cad. No:5 06338 Çankaya/ANKARA
Gemilerle Yapılan Düzenli Seferler Hakkında Yönetmelik kapsamında taşımacılık faaliyetimizi engelleyecek yasal ve özel bir husus bulunmadığını, firma sahibi ve/veya yönetim kurulu üyelerinin anılan yönetmelikte belirtilen kısıtlayıcı adli sicil kaydının bulunmadığını, firmamıza ve işletmekte olduğumuz gemi yada gemilere ait bilgi ve belgelerin doğruluğunu, firmamız için anılan yönetmelikte aranan niteliklerin, düzenli sefer izni alınan gemi/gemilerimize ait bilgi ve belgelerin değişmesi durumunda değişiklikleri bildireceğimizi ve/veya düzenli sefer bilgi sisteminde değişiklikleri yapacağımızı, yapılan denetimlerde düzenli sefer izni alınması için düzenli sefer bilgi sistemine girilen bilgi ve belgelerin aslını ibraz edeceğimizi, aslına uygun olmayan bilgi ve/veya belge bulunması halinde düzenli sefer iznimizin iptalini ve yönetmelik kapsamında uygulanacak yaptırımları kabul edeceğimizi beyan ve taahhüt ederim/ederiz.
Bu kapsamda anılan yönetmelik kapsamında talep edilen belgeler ekte olup firmamız tarafından işletilmekte olan …………………………..…….…………………isimli ve gemi numaralı (gemi numarası 7 haneli) gemimize…………..……….……………-…………………..…..………..arasında düzenli sefer izni verilmesi hususunda gereğini arz ederim/ederiz.
.... /.... / ........
Firma Yetkilisi
Adı Soyadı
İmza/Kaşe
Ekler
1- Sigorta poliçesi
2- Sigorta poliçesini düzenleyen firma tarafından verilen sigorta taahhütnamesi
3- Gemi kiralık ise kira sözleşmesi veya yetkilendirme yazısı
4- Liman Başkanlığı, Belediye Başkanlığı ve ilgili kuruluşlarca oluşturulacak komisyon tarafından düzenlenecek yanaşma yerine ilişkin rapor
5- Hat İzin Belgesi Ücreti Ödeme Dekontu
6- Sefer planı
7- Firma ve yetkili çalışanları iletişim bilgileri
8- Diğer Belgeler
Ek-6
İÇSU ÖRNEK YANAŞMA YERİ UYGUNLUK RAPORU
T.C. ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞINA
(Denizcilik Genel Müdürlüğü)
Ticari İşletenin Unvanı |
||||||||
Geminin Adı / Gemi No |
||||||||
Geminin Cinsi / Grt / Boy / Su Çekimi |
||||||||
Geminin Taşıma Amacı |
Yolcu |
Araç |
Araç/Yolcu
|
|||||
A |
……………………liman/iskele/yanaşma yeri uygunluğu (Başlangıç Noktası) |
|||||||
1) |
|
|||||||
2) |
|
|||||||
3) |
|
|||||||
4) |
|
|||||||
5) |
|
|||||||
6) |
|
|||||||
B |
………………….liman/iskele/ yanaşma yeri uygunluğu (Bitiş Noktası) |
|||||||
1) |
|
|||||||
2) |
|
|||||||
3) |
|
|||||||
4) |
|
|||||||
5) |
|
|||||||
6) |
Yolcu ve araç istatistiki verileri tutacak ve İdareye gönderecek altyapı mevcuttur. (Evet/Hayır) |
|||||||
Liman Başkanlığımıza yapılan başvuruya istinaden Gemilerle Yapılan Düzenli Seferler Hakkında Yönetmelik kapsamında yapılan inceleme neticesinde, yukarıda bilgileri yer alan gemi ve liman/iskelenin, gemi ve liman uyumu açısından düzenli sefer yapması uygun bulunmuştur/uygun bulunmamıştır. (…/…/2022) |
||||||||
Üye Adı/Soyadı/ İmza |
Üye Adı/Soyadı/ İmza |
Üye Adı/Soyadı/ İmza |
Üye Adı/Soyadı/ İmza |
Liman Başkanı Adı/Soyadı/
İmza |
||||
EK- 7
KIYI TESİSLERİMİZ İLE YABANCI ÜLKE KIYI TESİSLERİ ARASINDA DÜZENLİ SEFER YAPACAKLAR İÇİN ÖRNEK BAŞVURU DİLEKÇESİ
T.C.
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞINA
(Denizcilik Genel Müdürlüğü)
Emek Mah. Hakkı Turayliç Cad. No:5 06338 Çankaya/ANKARA
Gemilerle Yapılan Düzenli Seferler Hakkında Yönetmelik kapsamında taşımacılık faaliyetimizi engelleyecek yasal ve özel bir husus bulunmadığını, firmamıza ve işletmekte olduğumuz gemi yada gemilere ait bilgi ve belgelerin doğruluğunu, firmamız için anılan yönetmelikte aranan niteliklerin, düzenli sefer izni alınan gemi/gemilerimize ait bilgi ve belgelerin değişmesi durumunda değişiklikleri bildireceğimizi ve/veya düzenli sefer bilgi sisteminde değişiklikleri yapacağımızı, yapılan denetimlerde düzenli sefer izni alınması için düzenli sefer bilgi sistemine girilen bilgi ve belgelerin aslını ibraz edeceğimizi, aslına uygun olmayan bilgi ve/veya belge bulunması halinde düzenli sefer iznimizin iptalini ve yönetmelik kapsamında uygulanacak yaptırımları kabul edeceğimizi beyan ve taahhüt ederim/ederiz.
Bu kapsamda anılan yönetmelik kapsamında talep edilen belgeler ekte olup……………………………………………….. adlı firma tarafından işletilmekte olan …………………………..…….…………………isimli ve gemi /IMO numaralı (gemi numarası 7 haneli/IMO numarası) gemimize………………………………………..……….……………-…………………………….…..………..arasında düzenli sefer izni verilmesi hususunda gereğini arz ederim/ederiz.
.... /.... / ........
Yetkilendirilmiş Acente
Adı Soyadı
İmza/Kaşe
Ekler
1- Sigorta poliçe
2- Sigorta poliçesini düzenleyen firma tarafından verilen sigorta taahhütnamesi
3- Gemi Sicil Tasdiknamesi
4- Uluslararası Emniyet Sertifikası/Sertifikaları
5- Gemi kiralık ise kira sözleşmesi veya yetkilendirme yazısı
6- Yabancı ülke kıyı tesisleri hariç olmak üzere, kıyı tesisi işletme izni/kıyı tesisi geçici işletme izni/kıyı tesisi faaliyet izni/kıyı tesisi kullanım izinlerinden birinin ibrazı
7- Hat izni kapsamında çalışacak gemilerin yanaşacağı ülkemiz kıyı tesisi işleticisi görüş yazısı
8- Sefer planı
9- İşletmeci yabancı ise acente yetkilendirme yazısı
10- Yabancı işletmecilere ait ve ilgili Türk Konsolosluğunca veya Lahey Devletler Özel Hukuku Konferansı çerçevesinde hazırlanan Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesi hükümlerine göre tasdik edilmiş Faaliyet Belgesi,
11- Firma ve yetkili çalışanları iletişim bilgileri
12- Diğer Belgeler
Annex-8
ACENTE YETKİLENDİRME YAZISI
SHIP-AGENT AUTHORIZATION LETTER
....../......./........
T.C. ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞINA
(Denizcilik Genel Müdürlüğü)
Republic of Turkey, Ministry of Transport and Infrastructure
(Directorate General for Maritime Affairs)
……........................................................................................unvanlı firmamız tarafından düzenli sefer işlemlerini yürütmek için..............................................................................unvanlı acente yetkilendirilmiştir.
………………………………………...(Title)……. ship agents is authorized to carry out the process of liner service transactions by ……….(title)
Düzenli sefer izinleri kapsamında işlemlerin takibi ve yürütülmesi hususunda yetkili acentemizin tüm işlemlerinden firmamızın müteselsilen sorumlu olacağını kabul edeceğimizi beyan ve taahhüt ederim/ederiz.
We declare and undertake that we will jointly be responsible for all the transactions of our authorized agency regarding the follow-up and execution of the transactions within the scope of liner services permits.
Yetkilendirilen Acente Adına Adı Soyadı Unvan / Kaşe / İmza |
Yetki Veren Firma Adına Adı Soyadı Unvan / Kaşe / İmza |
On the Behalf of Authorized Ship Agent On Behalf of the Authorizing Firm
Name-Surname Name-Surname
Title/Stamp/Signature Title/Stamp/Signature
Ek- Acente Yetki Belgesi Örneği
Annex-Ship Agent Authorization Sample
EK- 9
ÜLKEMİZ KIYI TESİSLERİNİN VE GEMİLERİN TAŞIMACILIĞA UYGUNLUK RAPORU
T.C. ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞINA
(Denizcilik Genel Müdürlüğü)
Ticari İşletenin Unvanı
Geminin Adı / Gemi No
Geminin Cinsi / Grt / Boy / Su Çekimi
Geminin Taşıma Amacı
Yolcu
Araç
Araç/Yolcu
A
……………………liman/iskele/yanaşma yeri uygunluğu (Başlangıç Noktası)
1)
Liman/iskele/yanaşma yeri sefer ve gemiye uygundur. (Evet/Hayır) |
2)
Yolcu sayımına ilişkin uygulama mevcuttur. (Evet/Hayır) |
3)
Yolcu ve/veya araçların iniş ve binişleri için ayrılmış yollar mevcuttur. (Evet/Hayır) |
4)
Yolcuların gemiye iniş ve biniş emniyeti sağlanmaktadır. (Evet/Hayır) |
5)
Araçların gemiye iniş ve biniş emniyeti sağlanmaktadır. (Evet/Hayır) |
6)
Yolcu ve araç istatistiki verileri tutacak ve İdareye gönderecek altyapı mevcuttur. (Evet/Hayır) |
7)
Kıyı tesisinde yolcuların giriş çıkış kontrolüne yönelik düzenleme mevcuttur. (Evet/Hayır) |
8)
Kıyı tesisinde yolcu salonu mevcuttur. (Evet/Hayır) |
Liman Başkanlığımıza yapılan başvuruya istinaden Gemilerle Yapılan Düzenli Seferler Hakkında Yönetmelik kapsamında yapılan inceleme neticesinde, yukarıda bilgileri yer alan gemi ve liman/iskelenin, gemi ve liman uyumu açısından düzenli sefer yapması uygun bulunmuştur/uygun bulunmamıştır. (…/…/2022)
Üye
Adı/Soyadı/ İmza
Üye
Adı/Soyadı/ İmza
Üye
Adı/Soyadı/ İmza
Üye
Adı/Soyadı/ İmza
Liman Başkanı
Adı/Soyadı/ İmza